Hírek
2013. Február 22. 05:00, péntek |
Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Hatásvizsgálatot kér az MTA a római-parti mobilgátról
Műszaki és ökológiai vizsgálatot kérne a Magyar Tudományos Akadémia a Római-partra tervezett mobilgát környezetformáló hatásáról: bár egyetértenek azzal, hogy az árvízvédelmi intézkedésekre szükség van, féltik a kavicsos partot és a helyi galériaerdőt is.
Az MTA Tájépítészeti Albizottságának tagjai szükségesnek tartják a csillaghegyi ártéri öblözet árvízi védelmének és csapadékvíz elvezetésének megoldását, valamint a Római parti sétány környezetének rendezését, a szabadterek és zöldhálózati elemek revitalizációját, mert ezek a legfontosabb feladatok, és ezek szolgálják a közösségi, összvárosi, valamint turisztikai érdekeket.
Ezzel együtt, az albizottság a terület rendezését csak az Európai Unió Víz Keretirányelve alapján tartja kivitelezhetőnek, amely minden vízügyi tervezésben megköveteli, hogy a műszaki tervezésben egyenlő súllyal mérlegeljék a társadalmi igények és az ökológiai szempontok érvényesülését, megőrizve és fejlesztve folyóink jó ökológiai állapotát.
A közlemény tovább leszögezi: a római-parti kavicsos partjelleg és a folyót kísérő galériaerdő olyan egyedi tájérték, amelynek kultúrtörténeti, tájhasználati aspektusai és térségi zöldfolyosó szerepe megkérdőjelezhetetlen, és mint ilyen, védelemre érdemes.
A tájépítészeti testület szerint, az eddig vizsgált árvízvédelmi változatok közül költséghatékonysága, fenntarthatósága és valós árvízi védelmet biztosító jelentősége miatt a Nánási út–Királyok útja védvonal megerősítésére kellene koncentrálni, tekintettel arra, hogy a hullámtér védelme az önkormányzatnak nem kötelező feladata.
Az albizottság megfontolhatónak tartja egy a part menti, a hullámtéri ingatlanok kerítésvonalában létesítendő, egyedi tervezésű és tájba illesztett (kerítésként is funkcionáló) gátrendszer tervváltozatának kidolgozását, a kavicsos partszakasz, a közterületi sétány és kísérő növényzet megtartása (és rendezése, megújítása) mellett. Mindkét tervváltozathoz el kell készíteni a szükséges műszaki, ökológiai és társadalmi hatásvizsgálatokat, mert végleges döntés csak ezek alapján hozható.
Az testületi tagok fővárosi lakosok közvetlen és közvetett érintettsége, valamint a táji- és ökológiai jelentőség és értékek miatt csak széles társadalmi vitát és közvélemény-kutatást követően javasolják a Fővárosnak, hogy a kérdésben felelős döntést hozzon, s mindenkor az EU Víz Keretirányelv szellemében.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Május 11. 07:00, szombat | Belföld
Magyar-kínai együttműködés a vasúti járműgyártás területén
Együttműködési megállapodást írt alá az Acemil Zrt. a világ egyik legnagyobb mozdony- és motorvonat-gyártójával, a kínai CRRC Zhuzhou Locomotive Co. Ltd.-vel - tájékoztatta a magyar társaság pénteken az MTI-t.
2024. Május 11. 06:58, szombat | Belföld
Átadták a felújított Igmándi Erődöt Komáromban
Komárom talán soha nem fejlődött akkora léptekkel, mint napjainkban, ezt példázza a frissen felújított Igmándi Erőd átadása is, amiben fontos szerepe volt a kölcsönös tiszteletre alapuló magyar-szlovák együttműködésnek is
2024. Május 10. 12:09, péntek | Belföld
KSH: 3,7 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak áprilisban, az egy évvel korábbi adatokhoz képest
Idén áprilisban a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat - jelentette pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2024. Május 10. 12:06, péntek | Belföld
A KSH szerint olcsóbbak lettek az üzemanyagok itthon, a szomszédos országok áranál
Az EU Weekly Oil Bulletin legfrissebb adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára 626, míg a régiós országokban 616 forint volt.